Звітування директора

artliceum-admin

Звіт
директора Харківського академічного художнього ліцею
про підсумки роботи за 2024/2025 навчальний рік

Упродовж 2024/2025 навчального року Харківським академічним художнім ліцеєм здійснювалася цілеспрямована робота щодо реалізації державної політики в системі освіти, державних, регіональних та міських програм у галузі освіти.
Згідно із Законами України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту», з метою якісного оновленням змісту освіти на потребу сучасного життя, згідно із запитами суспільства щодо надання якісних освітніх послуг, необхідністю кардинальних змін у роботі, спрямованих на підвищення якості й конкурентоспроможності освіти в нових економічних і соціокультурних умовах, розроблено «Стратегію розвитку Харківського академічного художнього ліцею на 2025-2030 роки».
Аналіз внутрішнього й зовнішнього середовищ закладу освіти, анкетування учнів, батьків та вчителів виявив проблеми, для розв’язання яких було складено проекти терміном до 2030 року. Річний план роботи ліцею на 2024/2025 навчальний рік» реалізує Стратегію розвитку цього року навчання.
До розроблення стратегії та річного плану ліцею залучались усі учасники освітнього процесу: учителі, учні, батьки учнів. В ліцеї проводилося анкетування вчителів, учнів та їхніх батьків, яке складає основу аналізу стану управлінських процесів у ліцеї. Протягом навчального року члени адміністрації відстежували виконання річного плану роботи, вносили відмітки про виконання, за необхідності чи наявності поважних причин коригувалися терміни виконання.
В ліцеї здійснювалось самооцінювання якості освітньої діяльності, до якого залучались усі групи учасників освітнього процесу. За його результатами було розроблено річний план роботи ліцею на 2025/2026 навчальний рік.
Вирішувалось питання відкритості та прозорості діяльності ліцею. У ліцеї створено та підтримується в актуальному стані офіційний сайт ліцею. Забезпечується змістовне наповнення та своєчасне оновлення інформаційних ресурсів на сайті та у соціальних мережах ліцею. Для задоволення потреб у вільному доступі до інформації було створено сторінки ліцею в соціальних мережах, що дозволяє оперативно транслювати загальноліцейські заходи, класні свята, розміщувати фотографії з уроків, заходів, знайомити зацікавлене коло учасників освітнього процесу з новинами життя ліцею.
Головним завданням ліцею є забезпечення високої якості освіти й відповідності її потребам, насамперед особистості, а також суспільства.
Харківський академічний художній ліцей – заклад освіти ІІІ ступеня з художньо-естетичним профілем навчання.
Мова навчання – українська.
Навчання організовано в одну зміну при шестиденному робочому тижні.
Форма навчання – дистанційна.
У ліцеї в 2024/2025 навчальному році навчалося 19 учнів в 2 класах.
Освітній процес у ліцеї здійснюється на засадах людиноцентризму, конструктивної співпраці учасників освітнього процесу в ході прийняття управлінських рішень, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою.
Педагогічний колектив у межах проекту «Система забезпечення якості освіти» працює над підвищенням якості освітніх послуг. Порівняльний аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища закладу освіти свідчить про зростання довіри до результатів навчання.
Застосування внутрішнього моніторингу передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного учня.
2024/2025 навчальний рік учні ліцею закінчили з такими показниками:
- на високому рівні – 41,8% (у порівнянні з минулим навчальним роком показник збільшився на 14%);
- на достатньому рівні – 57,2% (у порівнянні з минулим навчальним роком показник зменшився на 9%);
- на середньому та на початковому рівні – 0%.
Із порівняння з минулим навчальним роком рівня навчальних досягнень учнів видно, що їхня навчальна діяльність поліпшилась: збільшилась кількість учнів, які навчаються на високому рівні, зменшилася кількість учнів, які навчаються достатньому та середньому рівнях.
Рівень навчальних досягнень учнів у 2024/2025 навчальному році в середньому по ліцею в порівнянні з минулим навчальним роком підвищився, середній показник складає 9,8 бали.
В 2025 році з ліцею було випущено 10 учнів. За підсумками навчання 6 випускників ліцею отримали Свідоцтва про повну загальну середню освіту з відзнакою, 1 випускниця нагороджена Похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні предметів».
З 10-го до 11-го класу переведено 9 учнів. За підсумками навчання в 10-му класі 4 учениці нагороджені Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні».
Аналіз навчальних досягнень учнів 10-11-х класів свідчить про те, що по ліцею в цілому рівень навчальних досягнень учнів порівняно з минулим навчальним роком покращився. Це є показником стабільної динаміки в організації навчально-виховного процесу.
За результатами моніторингів здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, приймаються відповідні рішення щодо їх коригування. Педагогічні працівники за допомогою оцінювання відстежують особистісний поступ здобувачів освіти, формують у них позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися.
Як підсумок, можна констатувати, що в ліцеї забезпечується прозорість діяльності й готовність до змін в інтересах учасників освітнього процесу.
Створення освітнього середовища, що розвиває та мотивує до навчання, вільного від насильства та дискримінації, здатного забезпечувати комфортні й безпечні умови, – одне з ключових питань спільної роботи всіх учасників освітнього процесу.
У ліцеї розроблені та реалізуються заходи із запобігання та протидії булінгу й проявам дискримінації. Адміністрація та педагогічний колектив ліцею ознайомлюються з нормативно-правовими документами з цих питань.
Як результат роботи – відсутність звернень щодо випадків булінгу.
Належна увага в ліцеї приділяється попередженню всіх видів дитячого травматизму. З учнями проводяться бесіди певної тематики. Питання запобігання дитячого травматизму розглядаються на батьківських зборах, на нарадах при директорові. З учнями проводяться тематичні виховні години, співпраця з фаховими спеціалістами. Так у 2024/2025 навчальному році не було зафіксовано жодного випадку травмування в навчально-виховному процесі.
Ще один із напрямків діяльності освітнього закладу – охорона дитинства.
Особлива увага в цій роботі приділяється питанням відповідальності батьків за виховання та навчанння дітей, створенню сприятливих умов для фізичного, психологічного, соціального й духовного розвитку кожного учня ліцею.
З метою попередження скоєння дітьми правопорушень та злочинів серед неповнолітніх у ліцеї ведеться профілактична робота: виховні заходи, класні години, профілактичні бесіди, зустрічі зі шкільними офіцерами поліції (відповідно до програми «Шкільний офіцер поліції»).
Ефективний підбір і ростановка кадрів, забезпечення можливостей професійного розвитку педагогічних працівників реалізується через проєкти «Підвищення професійної майстерності педагогів», «Дистанційна освіта», «Мотивація педагогічних кадрів». На сьогодні в ліцеї працює 6 учителів, вищу освіту має 6 учителів. За стажем педагогічної діяльності більше 20 років працює 3 педагогів, що складає 50% від загальної кількості вчителів, 10-20 років – 3 учителі (50%).
Широко використовуються в ліцеї можливості атестації педагогічних кадрів для стимулювання творчого професійного росту вчителів. В ліцеї створена і працює атестаційна комісія, яка разом з науково-методичною радою вивчає досвід та систему роботи вчителів. За кваліфікаційними категоріями учителі, які на сьогодні працюють. розподілилися таким чином: «спеціаліст вищої категорії» – 4 учителів; «спеціаліст першої категорії» – 2 учителі. Один із показників високого рівня професіоналізму – педагогічні звання: «учителів-методистів» – 1.
У колективі підтримується єдиний педагогічний стиль, рисами якого є опора на особистість учня, визнання його соціальної цінності.
Усі педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти.
У закладі освіти створено умови для впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес.
Протягом року відбувалося опанування педагогічними працівниками ліцею технологіями, техніками та прийомами організації дистанційного навчання.
Учителі ліцею продовжили опанування освітніми платформами Zoom та продовжують працювати над підвищенням рівня уроків у дистанційній формі.
Учителі ліцею за результативну роботу з обдарованими учнями, активну участь у представницькій діяльності були нагороджені грамотами Управління освіти адміністрації Київського району Харківської міської ради.
Робота щодо підвищення кваліфікаційного рівня педагогічних працівників стає постійною, є вимогою часу та потребує використання різних форм, можливостей та уподобань.
Підбір кадрового складу забезпечує відкритість усього колективу до нововведень в умовах динамічного розвитку системи освіти. Запровадження інноваційної діяльності в роботі педагогів, адміністрації відбувається з метою забезпечення потреб учнів, пов’язаних із запровадженням різних форм навчання. Запровадження, організація дистанційної та змішаної форм навчання стали поштовхом до опанування новими освітніми ресурсами.
Продовжуємо роботу із забезпечення тісної взаємодії ЗЗСО-ЗВО з метою реалізації безперервної освіти. Харківський академічний художній ліцей має угоду про співробітництво із Харківським національним університетом міського господарства ім. Бекетова, Харківською академією дизайну та мистецтв.
Педагогічна та батьківська громадськість залучаються до управління закладом освіти. У ліцеї створена й працює батьківська рада та рада закладу. Питання діяльності закладу освіти обговорюються на засіданнях, приймаються рішення, які потім спільно втілюються в життя. Серед таких питань створення освітньої програми, річного плану ліцею, плану роботи закладу на наступний навчальний рік. Спільно вирішуються питання морального заохочення учнів та батьків, питання покращення матеріально-технічної бази ліцею, робочі питання, що стосуються різних напрямків діяльності ліцею.
Наприкінці хочу подякувати педагогічному колективу ліцею, батькам, учням за плідну роботу в минулому навчальному році. Дякую за увагу.

РІШЕННЯ
конференції
Харківського приватного академічного
художнього ліцею Харківської області
від 29.08.2025

1. Діяльність директора Харківського приватного академічного художнього ліцею Харківської області вважати задовільною.
За – 15, проти – 0, утримались – 0.
3. Усю діяльність ліцею спрямувати на удосконалення результативності роботи через упровадження Стратегії розвитку Харківського приватного академічного художнього Харківської області на 2025-2030 роки.